loading...

پاکت سفید

بازدید : 498
چهارشنبه 23 ارديبهشت 1399 زمان : 20:37

وظیفه نماینده

فرزادوثوقی- روزنامه نگار

اقتصاد ایران بیمار است وبدست غیر متخصص‌ها اداره می‌شود. پیش از انتخابات مجلس یازدهم هم نامزدهای انتخاباتی انتقادهای تندی به وضعیت اقتصادی کشورداشتند و مدیران ناکارآمد را مورد خطاب قرار دادن و بطور وضوح از نحوه مدیریت آنان گلایه داشتند. حالاامیدواریم نمایندگان با ورود به مجلس به شعارهای تبلیغاتی خود جامه عمل بپوشانند . دراین شرایط بغرنج اقتصادی شاید لازم باشد درهر یادداشت وسرمقاله به این نکته مهم اشاره کنیم تا شاید نمایندگان مجلس به خود بیایند ونسبت به اصلاح قوانین اقتصادی اقدام کنند.قوانینی که برپایه شعارهای تبلیغاتی ،دلیل اصلی نا کارامدی نظام اقتصادی کشور است.ناکارامدی قوانین بعلاوه فساد درون دستگاهی منجر به تنش‌های اقتصادی اجتماعی خواهد شد . تاکیدا عرض می‌کنم که آنچه باعث رد صلاحیت شمار قابل توجهی از نمایندگان مجلس دهم و داوطلب دوباره نمایندگی درمجلس یازدهم شد همین داستان فساد اقتصادی بود که دامنگیر خیلی از افراد شده وخواهد شد. پس نماینده باید حد وحدود خودش را بشناسدو حفظ کند وبداند برای چه کاری وارد مجلس شده است ، برای خدمت به مردم وحفظ آبروی نظام یا برای بهره برداری حزبی ویا فردی وخویشاوندی ؟ پرسش اینجاست که اگر نمایندگان مجلس اهل اخلاص وتقوا بوده اند وضروتا متخصص نبوده اند چرا باید وضعیت اقتصادی به این شکل نمودپیدا کند چراکه اهل تقوا در صورت نداشتن تخصص نباید مسوولیت کاری را گردن بگیرند که بدان علم آگاهی ندارد ویا اگر متخصص بوده اند واهل اخلاص وتقوا نبوده اند چرا وچگونه تایید صلاحیت شده اند وبه مجلس راه یافته اند که دراین رابطه همه اش نمی‌توان انتخاب مردم را مورد اشاره قرار داد ، چراکه مردم برای رهایی از مشکلات به افراد تایید صلاحیت شده رای داده اند وسعی کرده اند بهترین‌ها را به مجلس بفرستند.

بنظر میرسد با توجه به نزدیکی تشکیل مجلس یازدهم باید با نمایندگان هر شهر به صراحت سخن گفت.فرمانده سپاه فجرفارس دردیدار با منتخبان مجلس یازدهم راهکارهای اصلی را برای هدایت بهتر به آنان نشان داده است. ایجاد ارتباط با مردم وحل مشکلات آنان شاه بیت نصیحت یک فرمانده کهنه کار به منتخبان فارس است. اینکه یک نماینده ارتباط خودش را با مردم قطع نکند حکایت از یک آسیب جدی درگذشته دارد چراکه در بعضی موارد این اتفاق افتاده ومردم از مشارکت خود درانتخاب افراد پشیمان شده اند. دیگر بزرگان فارس هم در جلسات دیدار با منتخبان یازدهم به آنان راهکارهای موثری را توصیه نموده اند وباید دید نمایندگان مجلس یازدهم چه راهی را درپیش خواهد گرفت آیا انتخابات دوازدهم مجلس با مشارکت گسترده مردم همراه خواهد شد؟

این مشارکت حداکثری درشرایطی اتفاق خواهد افتاد که نمایندگان به وظایف خود درست عمل کنند وباعث یاس مردم نشوند. درواقع عملکرد این افراد باعث رشد شاخص‌های مشارکت می‌شود و بداخلاقی آنان واکنش منفی مردم را درپی خواهد داشت.

نقطه سر خط -

از اینکه اوضاع اقتصادی کشور خراب است شکی درآن نیست ، تنها کسانی که از وضع موجود ابراز رضایت دارند، افرادی هستند که نظام اقتصادی را دور زده اند و به امور واسطه گری ودلالی اشتغال دارند. از اینکه رییس جمهور وزیر صنعت را برکنار می‌کند باید به علامت‌های خاصی توجه نمود. شاید واکنش‌های مجلس یازدهم پس از تشکیل به هیات دولت بیش از این‌هایی باشد که رییس جمهور آغاز گر آن بوده است. تیم اقتصادی دولت در سالهای گذشته آنقدر ضعیف عملکرده که دود ندانم کاریها چشم ملت وخصوصا طبقه ضعیف را کور کرده و بروخامت اوضاع افزوده است.رشد صنعت احتکار وکشفیات اخیر حکایت عجیبی از عدم توان در نظارت‌ها دارد چراکه مایحتاج عمومی‌به وفور وجود دارد اما بدست اهلش نمی‌رسد.

باید انتظار داشته باشیم مدیران از پشت میز نشینی فاصله بگیرند وبه اندازه دستمزدی که از نظام اسلامی‌دریافت می‌کنند برای مردمی‌که به آنان مشروعیت بخشیده اند کار کنند و خدمات رسانی نمایند چراکه مردم مطالبه گرند و خدمتگزاران به مردم پاسخگوی ملت اند .

انتهای پیام642 کلمه

نایتکور nothing ever changes + یه خبر
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی