loading...

پاکت سفید

بازدید : 535
شنبه 9 خرداد 1399 زمان : 0:37

مجلس انقلابی

فرزادوثوقی-روزنامه نگار

اینک مجلس در اختیار نیرو‌های انقلاب است.نباید این نکته را فراموش کنیم که مطالبات ملت براثر سهل انگاری‌ها وفساد موجود بسیار است واین بار نیروهای انقلاب قول ساماندهی آن را داده اند .

اقتصاده زانو درآمده ایران تنها از طریق دیپلماسی قوی با ملل جهان قابل ترمیم است . آیا امکان ایجاداین روابط با ملل جهان وجود دارد ؟

اشتباه بزرگ واستراتژیک اصلاح‌طلبان در زمان در اختیار داشتن قدرت سیاسی و حتی پیش از آن در زمان تبلیغات گسترده انتخابات دادن وعده‌هایی بزرگ‌ و دور از انتظار بود که عقلا می‌دانستند هیچ امکانی برای تحقق آنها نیست. اما توصل به دروغ به یک حربه بزرگ سیاسی تبدیل شده است .

هرچند این حربه کند اما استفاده از آن رایج شده است. در ساده‌ترین تصور اصلاح طلبان حتی قادر نبودند گزارش‌های ۱۰۰ روزه خود را به مردم ارائه دهند چراکه امور پیشبردی نداشت. دولت یازدهم ودوازدهم با انبوهی از مطالبات مردمی‌، بدهکاری‌های نجومی‌و برجای گذاشتن آثار فساد گسترده در سیستم اجرایی آخرین سال قدرت سیاسی را سپری می‌کند وبطور حتم بدون ارایه گزارش هشت ساله از میدان خارج می‌شود تا مشمول مرور زمان وفراموشی‌ها شود.

هرچند نمی‌توان دولت را به تنهایی مقصر و محکوم کرد اما سه قوه در نابسامانی‌های امروز به تناسب مقصر هستند چرا که اقتصاد از سرچشمه سیاست و سیاست از چشمه اقتصاد گل آلود است و باید عاجلا فکری اصولی به حال این جریان نمود.

اینک مجلس یازدهم روزهای نخست خود را آغاز کرده و پیش از آغازمنتخبان با شعارهای تکراری اقتصادی توجه عموم را به خود جلب کرده اند و وعده بهبود در این شرایط سخت سیاسی را داده اند.

شعارهایی که در منجلاب فساد ودروغ دور از واقعیت وباورهاست ، اما نیروهای انقلاب براین باورند که توان اجرای این شعار‌ها را دارند وبه یقین برمشکلات چیره خواهند شد.

باید دراین میدان به فرصت‌های سوخته سیاسی اقتصادی توجه نمود که چه عواملی باعث پیدایش این تنش‌های سیاسی اقتصادی شده است .

شعاردادن بدون توجه به اوضاع مرزها و مهندسی جنبه‌های دیپلماسی اقتصادی سیاسی یک نسنجیده کاری بزرگ است ومیتوان گفت دست به مهره شدن برای اولین حرکت روی صفحه شطرنج را با اشتباه توام نمودند.

واقعیت اقتصاد ایران ترسیمی‌از یک شبه وحشتناک است. گاهی اصلاح‌طلبان بر مسند قدرتمند و اصولگرایان مانع تراشی می‌کنند و گاهی اصولگرایان بر مسند قدرت و اصلاح‌طلبان مانع تراشی می‌کنند. آیا تاکنون به بازنده اصلی این میدان لج ولجبازی‌های سیاسی توجه کرده‌اید؟ میدانی که تنها یک بازنده دارد وآن مردم هستند که وسط معرکه جنگ احزاب گرفتارند. با این حساب باید در انتظار کدام تحول بنیادین باشیم و آیا گره‌های اقتصادی گشوده خواهد شد ؟

اقتصاد ایران نیازمند بازنگری در قوانین است این قوانین باید توسط افراد متخصص در مجلس بازنگری ،پیشنهاد، تصویب و به مرحله اجرا درآید و باقی قضایا تعارفات خودمانی است .

حسب تجربه ،دولت مجری خوبی برای مصوبات مجلس نیست و مجلس با حربه استیضاح پیوسته مجریان را تهدیدو یا سهم خواهی می‌کند .از همین منظر می‌توان به ابعاد فساد شکل گرفته پی برد .قانونی که باید دورش زد و معامله گرانی که هر کدام سهم سکوت خود را می‌خواهند. آنچه در بررسی پرونده خودرو سازان برملا شد گوشه‌‌‌ای از نابخردی بعضی نمایندگان دارد.

پیام مهم رهبر معظم انقلاب به مجلسیان برای قرار گرفتن در راس امور برمبنای پاکدستی و صداقت است. امروز اگر شاهدیم بعضی افراد آرای مردم را می‌خرند و با مدرک تحصیلی جعلی و خریدنی وارد مجلس می‌شود باید فاتحه آن مجلس را خواند

نوع انتشار این اخبار هم کمی‌ مشکوک است چرا که پیش از انتخابات و مرحله تایید صلاحیت‌ها چرا دستگاه‌های نظارتی متوجه این جعل اسنادتحصیلی نشده‌اند و یک روز مانده به بازگشایی مجلس مچ گیری می‌کند.

به هر حال پای معامله گران به مجلس باز شده وافرادی که برای بودن و ماندن و یا حضور چند باره در مجلس به هر معامله‌ای دست می‌زنند بشده آسیب زا وخطر ناک است . حالا اما همه چشم انتظارند تا نیروهای انقلاب کارگشایی کنند و اگر این معادله درست از آب در نیایدبشدت ضرر خواهیم کرد چرا که افراد حاضر در مجلس خودشان را اهل تقوا ،ولایت و مردم دار معرفی کردند وما هم با تمام اعتقادمان به آنها اعتماد کرده ایم . یادمان باشد مشارکت در انتخابات آتی ۱۴۰۰ بسته به عملکرد نمایندگان دوره یازدهم دارد. عملکرد خوب مشارکت عالی را در پیش خواهد داشت و عملکرد بد مشارکت ضعیف و در واقع سرمایه‌های اجتماعی را بر باد خواهد داد. تمام

چوب دو سر ...
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی