loading...

پاکت سفید

بازدید : 647
چهارشنبه 14 مرداد 1399 زمان : 11:37

وادی انتظار

فرزاد وثوقی روزنامه نگار

گرانی درحال توسعه درجبهه اقشاراست وعمق فاجعه در مستضعف تراشی آن است . باید دید این اختلاف طبقاتی کار را به کجا خواهد کشاند، درحالی که می‌توان با یک برنامه ریزی دقیق توسط اقتصاددانان کشور نسبت به تعدیل آن وبحران‌های پیش رو همت گماشت .اقتصادی که بیش از هرچیز از بحران مدیریتی دررنج است.

بله اقتصاد کشور از سوء مدیریت‌ها در رنج است، آنچه پیش از انتخابات یازدهمین دور مجلس شورای اسلامی‌دراکثر حوزه‌های انتخابیه روی آن تاکید می‌شد . حالا اما به واسطه کاهش تنش‌ها بین دولت ومجلس گویا عقب نشینی‌هایی صورت گرفته است که باید دید درحوزه سیاست چه اتفاق مهمی‌خواهد افتادتاسختی معیشت برای مردم تعدیل شود.

ظرفیت‌های بسیاری در کشور دربخش مناطق آزاد تجاری ومناطق ویژه اقتصادی وجود دارد که حرکت به سوی این داستان و استفاده‌های اقتصادی به ایجاد ورشد دیپلماسی اقتصادی ما با ملل جهان بستگی دارد.

ما اگر بتوانیم به یک جریان رشد یافته وآگاهانه دیپلماسی فرهنگی اقتصادی دست یابیم به طبع آن بسیاری مشکلات اقتصادی اجتماعی وسیاسی کشور برطرف خواهد شد .

آنچه مسلم است اقتصاد کشور درحالت انتظاری قرار دارد وتا کنون آنچه در وادی انتظار بدست آورده ایم رشد تورم وسختی معیشت برای مردم بوده است. رسانه دراین بین باید بتوانند به دولت وقوای مقننه در مجلس شورای اسلامی‌مشاوره بدهند وآنان را از نیازهای داخلی مطلع سازند ،چراکه رسانه‌ها پل ارتباطی قوی بین مردم ومدیران سطوح ملی واستانی هستند. مدیران ونمایندگان نیز درهر استان باید تعامل مثبتی با یکدیگر داشته باشند چراکه زنجیره اطلاعات برای حل مشکلات اقتصادی اجتماعی از همین تبادلات اطلاعاتی تکمیل و برطرف خواهد شد.

امروزه بسیاری از مشکلات کشور قدیمی‌ونخ نماست ، مانند جریان تولید وصادرات که بعضا وقوع این مشکلات وتضاد‌های پیش آمده به دلیل ضعف در قوانینی است که شاید متعلق به شصت سال گذشته است . چالشی که امروز تجار و صنعتگران ایرانی با آن مواجه اند وراهی برای برون رفت از مشکلات نداریم مگر با اصلاح قوانینی که قوای مقننه باید نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

مجلس شورای اسلامی‌به فرموده مقام معظم رهبری دراین دوره تنها امید وتکیه گاه ملت است و نمایندگان دوریازدهم مجلس باید برای مردم وکارنامه فعالیتی خود برگ برنده‌‌‌ای رو کنند چرا که نماینده آگاه ومطلع از قوانین و مشکلات پیش آمده می‌تواند جرات پالایش قوانین را داشته باشد ونسبت به اصلاح آن اقدام نماید.

ما امیدواریم نمایندگان مردم در دوریازدهم با این بینش وبصیرت وارد گود اصلاح قوانین شوند و از حقوقدانان مجرب کشور دراین مسیر حیاتی مشاوره بگیرند و بهترین‌ها را درپایان دوره چهار ساله خود به مردم عرضه کنند واز طرفی مشارکت مردم در دوره‌های آتی انتخابات به دستاوردهای مثبت این دوره بستگی دارد که اگر با سربلندی نیازهای ملت را برطرف کنیم وامید آنان را ناامید نکنیم مشارکت اقشار را در رویدادهای مهم به همراه خواهیم داشت.

امروز اقتصاد وبهینه سازی معیشت ملت تنها وبهترین گزینه روی میز نمایندگان ومدیران نظام است .چراکه تعدیل تورم وبهینه سازی سطح معیشت اقشار می‌تواند نظام اجتماعی ،فرهنگی مارا بیمه کند وبه عنوان یک دستاورد بزرگ درتاریخ به نسل‌های آینده ارایه نماید. باید تمامی‌ظرفیت‌های موجود اقتصادی وتوان سرمایه‌های اجتماعی در نظر گرفته شود وبهترین برنامه را برای تعدیل مشکلات ارایه کنیم که برنامه ریزی واصلاح قوانین دست وپا گیر بهترین روش قابل ارایه از سوی قوای مقننه است .

ما امیدواریم درروزها وماههای پیش رو شاهد ارایه بهترین‌ها از سوی دولت ومجلس با نظارت عالیه قوه قضاییه باشیم واعتماد از دست رفته دوباره میهمان دلهای پاک وایثارگر مردم ایران شود . ///انتهای پیام

دعای سریع الاجابه و درمان کننده ریزش مو و کچلی با اثر قوی
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی