loading...

پاکت سفید

بازدید : 479
دوشنبه 26 مرداد 1399 زمان : 20:37

مجلس ناظرباشد

فرزاد وثوقی روزنامه نگار

کار اصلی قوه مقننه مطالبه گری حقوق ملت والبته قانون شناسی و قانونگذاری است واگر قوه مقننه از مطالبه گری حقوق ملت بازداشته شودبنظرمی‌آید کارایی اصلی خودرا از دست داده چراکه این مطالبه گری است که مجلس را زنده نگه میدارد. اگر از عمر قوه مجریه یکسال یا کمتر هم باقی مانده باشد ، قوه مقننه باید به طرح پرسش‌های قانونی خود از دولت بپردازد واگر این پرسش‌ها زمین گذاشته شود به معنای آن است که نمایندگان ملت درمقابل کم کاریهای سهوی وعمدی دولت سکوت اختیار کرده اند.

اصل ماجرا براین است که مجلس باید ناظربردولت باشد. متاسفانه جنگ احزاب درکشور باعث شده مطالبه گری‌های عمرانی ،اقتصادی ،اجتماعی ، رنگ وبوی سیاسی به خود بگیرند واین امر باعث اطاله مطالبات شود و بسیاری اموردرمحاق قرار بگیرد. قرار گرفتن مطالبات مردم درمعطلی ،زمان توسعه را به تاخیر انداخته ونباید فراموش کنیم تا سال 1400فرصتی نداریم سالی که نسبت به هدفگذاری آن اقدام کردیم تا ایران قدرت نخست منطقه شود.

نخوانده پیداست که دست‌هایی از درون وبرون ساز مخالف زدند ونگذاشتند کارها به سرانجام برسد. کارها دریک نظام انقلابی باید بصورت انقلابی سرومان بگیرند وتاخیر دراجرای برنامه‌های انقلابی به معنای پیشی گرفتن برنامه‌های نفوذ وانحراف از تئوری‌های تعریف شده انقلاب است . حالا بیش از چهل سال از انقلاب وشعارهای اساسی آن دربعد استقلال می‌گذرد. استقلال به معنای اقتصاد مقاومتی تعریف شده ،قابل بحث وبررسی است . شاید بعضی دراین رابطه نظر دیگری داشته باشند اما اقتصاد مقاومتی همان استقلال تعریف شده دراصل نظام اسلامی‌است.

حالا باید دید چرا این تعریف در نظام مدیریتی ما رای نیاورده وباعث تاخیر درانجام آن شده اند. ما هرچه پرونده اقتصادی دولت‌ها را بررسی می‌کنیم دست آخر به همین داستان فساد دربدنه قدرت می‌رسیم آنچه باعث شده میلیاردها میلیارد دلار از بیت المال به یغما رود واز بازگشت آن اطلاعی دردست نباشد اما پر واضح است مقصد اختلاص‌های انجام شده بانک‌های خارجی بوده است. با این اوصاف اقتصاد ایران ضربات شدیدی را دریافت کرده است ومعطلی درتامین اعتبار، بسیاری طرح‌ها وبرنامه‌ها زیر ساختی را به زوال واداشته است، چراکه پول‌ها را برباد داده اند وسهمی‌به عمران کشور نرسیده است.

باید تاسف خورد که چرا نظارت‌ها تا این اندازه ضعیف بوده است وبنظر می‌رسد باید همایشی محتوایی دراین رابطه با حضور عناصر قوای مقننه ودستگاههای نظارتی وبازرسی برگزار شود وبه واکاوی این شراکت پرداخت شود. شراکت از این لحاظ که مگر ممکن است گروهی چشم خود را بر روی غارت بیت المال بسته نگهدارند ودرشرایطی که اقتصاد کشور درتحریم بانک‌های بین المللی است اما بعضی خواص میلیارد میلیارد دلار را از کشور خارج کنند.

ما به نظارت مجلس شورای اسلامی‌که خانه ملت و محل فعالیت وکیل الرعایاست اعتقاد کامل داریم وباید دید نمایندگان ادوار مجلس هم همین اعتقاد را دارند! مطالبه گری درخصوص منافع مردم تا کنون درحد واندازه‌‌‌ای نبوده که بار مشکلات را سبک کند چرا که اقتصاد وبه تاثیر آن روابط اجتماعی فرهنگی ما بشدت زیر ضربه قرار داشته وبیکاری و مصائب آن از جمله عوارض این بحران پیش آمده است. بحرانی که درشبکه سیاسی کشور به دست آویزی برای حضور دررقابت‌های انتخاباتی تبدیل شده است. حالا موج فقر وشکاف طبقاتی را می‌توان به وضوح احساس کرد. دردوره‌های گذشته که روند رقابت‌های انتخاباتی بصورت زنده از تلویزیون پخش می‌شد ، نامزدهای پست ریاست جمهوری از اسرار بزرگی پرده برداری می‌کردند وحالا این اطلاعات دردست مردم است اما اصلاحی درآن انجام نشده است و تنها فایده‌‌‌ای که این برنامه‌های تلویزیونی داشته این بوده که این اطلاعات از حالت سری خارج شد و همه از آن مطلع شدند.

حالا سر مگویی باقی نمانده واصحاب قدرت درزمینه فساد سنگ تمام گذاشته اند ، آنچه رییس بنیاد مستضعفان درقالب اطلاعات اقتصادی فساد گونه درچند روز گذشته دربرنامه زنده تلویزیونی به سمع ونظر ملت رسانده اند.

باید امیدواربود تا امور اصلاح شود واگر اصلاحات به تاخیر بیفتد ویا انجام نشود باید درانتظار صدمات ولطمات شدیدتری باشیم که به از بین رفتن سرمایه‌های اجتماعی می‌توان آنرا خلاصه کرد. ///انتهای پیام 666 کلمه

Covid-19 is our friend even if we don't believe in
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی