loading...

پاکت سفید

بازدید : 1028
شنبه 23 آبان 1399 زمان : 18:38

اتفاق خوب

فرزادوثوقی روزنامه نگار

بنظر می‌رسد همچنان موقعیت برای بروز یک اتفاق خوب وجود دارداما کسی جرات ورود به این معقوله را ندارد.جلساتی که در سطوح استانی برگزار میشود حکایت از وجود زمینه‌های بروز موقعیت‌های خروج از تنگناها دارد اما اتفاق مثبتی دراین زمینه نمی‌افتد.درواقع همچنان گرفتار گفتاردرمانی هستیم که دامنگیر نظام اقتصادی سیاسی کشورمان شده است.

اداره امور کشور دچار بحران دو قطبی است ،از طرفی متخصصین ومتفکرین ما دراین آشفته بازار پرنیرنگ سکوت اختیار کرده اند و از طرفی گروه‌های فرصت طلب برای تصدی پست‌های کلیدی سرودست می‌شکنند.

استفاده از عناوین برای تثبیت قدرت سیاسی هم مانند انقلابی بودن واصلاح طلب بودن و اصولگرا بودن لازمه این ژست سیاسی برای طی یک دوره چهارساله است.

مردم واعتمادآنان بزرگترین سرمایه نظام بود . نسل گذشته با وحدت کلمه به پای آرمانهای نظام اسلامی‌جان دادند و از آن مهمتر خانواده‌های ایرانی با چهار شهید وحتی بیشتر، بزرگترین ثبت اعتماد را به حکومت انقلابی خود درجهان ماندگار کردند.

حالا باید دید با رفتارهای غیر معقول درسطوح مدیریتی چه نسلی را تربیت کردیم و به لحاظ فرهنگی واعتقادی با چه مشکلاتی روبرو شده ایم وخواهیم شد،وقتی حضور در بخش‌های مختلف حاکمیتی باید منافعی را برای اشخاص در پی داشته باشد .منافع فردی که حاصل قربانی شدن جریان اعتماد است.

یکی از دلایل این بی اعتمادی وعدم امید به فردا همین داستان برخوردقضایی با متخلفین و افرادی است که به بیت المال دست کجی کرده بودند ومی‌کنند.

پرواضح است که برخورد‌ها بازدارنده نبوده ودرحوزه پیشگیری موفق عمل نکردیم چرا که همچنان موج دستگیری فلان شهردار و عضو شورای شهرو وفلان نماینده مجلس و فلان وزیرو کارمند ورییس بانک ادامه دارد.موج نابسامانی‌های ناشی از برنامه‌های غلط سیاسی اقتصادی برای به انزوا کشاندن ملت ایران به تعاونی‌های مصرف در ادارات وسازمان‌ها که بصورت گروهی اداره میشود نیز کشانده شده است. این آسیب گواهی براین ماجراست که برای دست کجی واحتکار به یک توافق گروهی دست پیدا کردیم و حالا بجای یک دزد با هیات عامل دزدان روبرو هستیم .

مدیران کشور در سطوح بالا برای بهبود اوضاع تلاش می‌کنندحتی مسوولیت تصمیمات واجرای بسیاری امور را پذیرفته اند اما در سطوح میانی به دلیل خسارت وارد شده به مقوله اعتماد حرکتی را مشاهد نمی‌کنیم .

فساددرون دستگاهی به حدی جدی وخطرناک است که روند هوشمندسازی وبهره گیری از خدمات الکترونیکی را پیشنهاد نمودند اما در هر دوره چهاررساله متولیان امر قادر نبودند این شبکه را بطور کل فعال وبه بهره برداری برسانند و همچنان تیم‌های فساد در ادارات برای ملاقات با ارباب رجوع بی قراری می‌کنند حتی اگر پای کووید ۱۹در میان باشد.

وضعیت دربازارگواهی براین موضوع است که اختلال شدیدی در نظام تولیدوتوزیع وجود دارد.

تولید گرفتارشوم بختی شدیدی شده و توزیع بدست مشتی واسطه گر افتاده است.مدیران اجرایی در گفتار دیروز خود اعلام داشته اند که باید دست واسطه گران را در موضوع عرضه محصولات کشاورزی و باغی کوتاه کنند تا بازار سامان یابد ،اما وآیا این مدیران اجرایی توان برخورد با نظام واسطه گری را دارند ؟

حالا مردم که در صدر شعارهای انقلابی قراردارند دریک دوره جدید به صبر وانتظار برای حضور نیروهای انقلابی دعوت شده اند . در صف نیروهای انقلابی ،هستند افرادی که مثلا به پست نمایندگی مجلس به چشم شغل نگاه می‌کنند.افرادی دودوره در مجلس گذشته بوده اندوبدون ارایه گزارش رفته اند وحالا دوباره امده اند و طرح میدهند .این داستان حضورافراد بی شک شباهت به همان داستان قدیمی‌و با روح دارد که از حکیمی‌ پرسیدند ارایه طرح بدون عمل به چه ماند گفت به زنبور بی عسل .

حالا حضور در اتاق مدیریتی ویا خانه ملت تا آنجا که ثمری برای مردم نداشته وندارد به داستان زنبور بی عسل شباهت دارد.

متاسفانه ثابت شده شبکه فساد آنقدر منسجم و برنامه دار در حال عمل است و از عناوین انقلابی در حال استفاده است که اولا تمیز جبهه حق وباطل بشدت دشوار شده و دوما زمینه‌های خدمت صادقانه بطور کل محو شده است.

ما زمانی با حضور افرادی چون محمد علی رجایی می‌توانستیم حرکتی انقلابی کنیم که البته شبکه نفوذ حتی اجازه تنفس دراین زمینه را ندارد. در هر صورت این قلم دراین فرصت تنها می‌تواند به یاداوری وتذکر بسنده نماید چرا که سلطه بررسانه فراتراز حد انتظار وآن چیزی است که در رویای دمکراسی به آن اندیشه می‌شود . امیدواریم همه چیز درست شود و دنیا به محلی امن برای اجرای عدالت ومهر ورزی تبدیل شود.ما برموجی سواریم که جریان باد در تعیین مقصد آن دخیل است .///انتهای پیام755 کلمه

سفر از کوچه دنیا....
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی